Tisdag

Idag har det ösregnat i stort sett hela dagen. Men det stoppade inte mig och Robin från att gå en lång blaskig skogspromenad med Scooby och Akilles! ^^, 6,5 km blev det idag, härligt! Blev lite träning med hundarna på vägen med så vi va ute i 2 timmar :)
 
 
 
Var ute i skogen igår med, fast den gången med Tove, Lukas och deras lilla valp Max. Akilles va också med förstås! ;) Det var då vi hittade denna längre skogsrunda. Skönt att få gå på lite nya ställen, är så trött på den där fjuttiga, tråkiga 2,7 km:s skogsrundan som man annars går i stort sett varje dag x'D Fanns flera stigar man kunde välja på med, så nästa vecka blir det upptäcktsfärd! :)
 
Akilles haltar och det gör ont i mig att se honom dålig :/ Ringde veterinären innan idag och dom sa att det kan vara en vanlig sträckning (vilket jag hoppas på). Han har juh skuttat omkring i nytt område med skog nu dessa 2 dagar, så han känner juh inte till området lika bra. Nu ikväll har det lugnat sig lite och han haltar inte alls så mycket som han gjorde innan, så jag hoppas nu att det blir bättre så jag slipper åka in med honom! Veterinären sa att jag inte skulle gå några långpromenader de närmaste dagarna utan bara gå ut på innegården så han får kissa och bajsa. Endast korta promenader med koppel rekommenderade hon. Har iaf skämt bort mitt hjärta idag med massage. Har smörjt in hans trampdynor med och han tycker det är såååå skönt! Mitt lilla hjärta, det blir att ligga och pussa på honom hela kvällen nu! <3
 
 
 

Kommentera här: