LCHF day 2!

Idag blev det en sväng på stan med Syrran och Roman :) Shoppade supersöta rosa gummistövlar, en teburk, spetstrosor, sen käk och lite :)
 
Dagens köp ^^,
 
Va dessutom inne på Systemet och provade mina jobbkläder, känns så himla KUL att jag börjar på Tisdag! :D Har varit jäkligt nervös dom senaste veckorna men nu är det ganska lugnt faktiskt, jag menar man lär juh sig nån gång ellerhur?
 
Bakade oopsies till kvällsmat idag :) Det är typ som tekakor fast LCHF-style. Jag tycker dom är goda med philadelphiaost, vanlig ost och skinka på :) Här är receptet:
 
 
Bakade oopsies till kvällsmat idag :) Det är typ som tekakor fast LCHF-style. Jag tycker dom är goda med philadelphiaost, vanlig ost och skinka på :) Här är receptet:
 
3 ägg
100 g philadelphiaost
en nypa salt
1/2 msk fiberhusk
1/2 tsk bakpulver
 
Gör såhär:
 
  • Dela äggen så du får gulor i en bunke och vitorna i en annan. Vispa vitorna till ett hårt skum tillsammans med saltet. Du ska kunna vända bunken upp och ner utan att det lossnar. Vispa sedan gulorna och osten till en jämn smet och tillsätt fiberhusk och bakpulver om du vill, detta gör oopsien mer brödliknande. Vänd sedan ner vitorna i äggulesmeten försiktigt för att bevara luften i vitorna. Klicka ut 6 stora eller 8 mindre oopsies på bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen i 150 grader i cirka 25 minuter tills de har fått fin färg.
  • De kan ätas som smörgås eller användas som korv- eller hamburgerbröd. Variera dem gärna med att strö över lite olika sorters frö innan gräddning, t.ex. vallmo-, sesam- eller solrosfrön.
  • Du kan även göra en enda stor oopsie som du sedan använder som rulltårtsbotten. Lägg bara på ett rejält lager med grädde och valfri bärsort.
 
(Receptet är lånat från: www.kostdoktorn.se)
 
 
För övrigt så tog jag mina mått idag som jag inte gjort på ett tag och blev positivt överraskad! :D Har minskat 1 cm runt magen, 0,5 cm runt låren och 2 cm runt armarna :) Detta är alltså minskningar innan jag började med LCHF! Ska bli spännande om det kommer hända nåt mer denna månaden. Kanske till och med det visas på vågen? Det skulle vara min högsta DRÖM! Måste bara köpa nya batteri till min våg ;)
 
 

Kommentera här: