5 bra saker om mig själv, dag 1

Jag har väldigt svårt att tala gott om mig själv och jag är extremt självkritisk. Många kanske inte vet det, men jag ställer mig framför spegeln flera gånger om dagen bara för att kasta fula och elaka kommentarer till mig själv. Alltifrån hur fet jag tycker att jag är, hur jävla dum i huvudet och osmart jag är osv.
 
Det senaste har jag faktiskt sakta men säkert tagit tag i saker och ting, blivit liite snällare mot mig själv och sagt åtminstone några fina saker om mig själv i spegeln. Men jag känner att det räcker inte, jag måste få bättre självkänsla och vara snällare mot mig själv!
 
Det ska bli ändring nu! Jag måste vara snällare mot mig själv, mot den jag faktiskt är! Så jag tänkte ge mig själv en utmaning här på bloggen att skriva 5 positiva saker om mig själv om dagen i 5 dagar!
 
Tycker att ni som läser detta inlägg ska göra detsamma! Skriv upp 5 bra saker om dagen på en papperslapp, i din logg på Facebook, på "kom ihåg" listan på kylskåpet, ja vart som! Vi alla förtjänar att få fina kommentarer om oss själva, till oss själva!
 
Då kör vi! 5 bra saker om mig själv, dag 1:
 
1. Jag är en jävel på att baka, det är något jag faktiskt är vääldigt duktig på!

2. Jag har fina ögon!
 
3. Jag är en BRA kompis och bryr mig väldigt mycket om dom!
 
4. Jag tar väl hand om mina djur!
 
5. Jag har äntligen lyckats ta tag i mina betyg och ska börja plugga på distans!
 
 

Kommentarer:

1 anna:

Du är skitsnygg o verkar vara en skitgullig tjej ♥ Så det så!!

Svar: Tack så jättemycket Anna, det värmer verkligen att läsa! <3
Caroline Snövit Grahn

Kommentera här: